Klachten tegen deurwaarders

Het regent klachten tegen de brutale praktijken van gerechtsdeurwaarders Modero van het stadsbestuur – Gentse Burgers willen dat deurwaarders een nieuwe deontologische code ondertekenen

Heeft het stadsbestuur nog een hart?
Sociaal gevoel?

Talrijke klachten kregen we van burgers die brutaal door jullie deurwaarders behandeld werden voor parkeer retributies, die vaak al meer dan 10 maanden geleden geprotesteerd werden bij het mobiliteitsbedrijf …..dat niet de moeite doet om te antwoorden. Hup, alles naar de deurwaarder om de kassa te doen rinkelen. Een dame kreeg ’s morgens een brutale deurwaarder van Modero op bezoek, met politie en een slotenmaker, de deur was nog niet volledig open of de deurwaarder was al binnen om beslag te leggen op alle meubels, zonder uitleg,… voor een parkeerretributie als een gangster behandeld. Nochtans moet de deurwaarder informatie verschaffen aan de mensen ivm. hun rechten (art 519 § 3 Gerechtelijk Wetboek). Waarom doet Modero dat niet? Geen tijd? Hup naar de volgende klant. “Ge moet maar een advocaat aanstellen en naar de rechtbank gaan”…. gemakkelijk € 300 euro kosten. De gerechtsdeurwaarder zelf zie je zelden, hij laat zich steeds vervangen. Nochtans schrijft artikel 526 dat een gerechtsdeurwaarder zich enkel kan laten vervangen in geval van overmacht, verlof, met een maximum van 60 kalenderdagen per jaar of organisatie van het kantoor of bijscholing. Talrijke tussenkomsten van deurwaarders zijn onwettelijk, of hebben ze elke dag overmacht of verlof of kantoororganisatie of bijscholing? Beste stadsbestuur, kan U uw deurwaarders bevelen om zich correct en wettelijk te gedragen tov de mensen?

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Contact us
Toon de knoppen
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Contact us
Verberg de knoppen